ESTATUTS ASSOCIACIÓ APF.J. de l’HUMT
REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L´ASSOCIACIÓ PROFESSIONAL DE FACULTATIUS JUBILATS (APF.J). Hospital Universitari Mútua de Terrassa. Terrassa- Barcelona.
CAPÍTOL I. DE L’ASSOCIACIÓ EN GENERAL
Article 1.
L´ASSOCIACIÓ PROFESSIONAL DE FACULTATIUS JUBILATS (APF.J). Hospital Universitari Mútua de Terrassa, constituïda a l’empara de la legislació vigent, es regirà pels Estatuts de l’Associació aprovats amb data………..…….., pel present Reglament de Règim Intern i per totes aquelles normes que estableixi la reglamentació que li sigui d’aplicació segons les lleis.
Article 2.
El present Reglament desenvolupa els continguts expressats en els Estatuts de l’Associació i en cap cas podrà anar contra la filosofia i articulat dels esmentats Estatuts.
Article 3.
El domicili social s’estableix en aquell que es senyali en els Estatuts de l’Associació. La Junta Directiva, si és el cas, podrà adoptar els canvis que estimi oportuns en el canvi del domicili de l’Associació, donant la corresponent notificació a les autoritats competents i als socis de la entitat.
Article 4.
S’estableix com anagrama de l’Associació i com logotip de la mateixa, el nostre logotip de l’inici d’aquests estatuts i reglament intern.
Els socis podran utilitzar aquests distintius en la seva indumentària.
CAPÍTOL II. DE L’INGRÉS DE SOCIS.
Article 5.
Podran ingressar en l’Associació totes aquelles persones segons recullen els propis estatuts.
Article 6.
La sol·licitud d’ingrés haurà de ser tractada en reunió de la Junta Directiva, tal i com contemplen els estatuts.
Article 7.
Una vegada admès el nou soci, el Secretar@ procedirà a donar-lo d’alta en el llibre de registre de socis de l’Associació.
Article 8.
La Junta Directiva presentarà anualment un informe a l’Assemblea General sobre les altes i baixes de socis produïdes en l’esmentat període.
CAPÍTOL III. DELS DRETS I DEURES DELS SOCIS.
Article 9.
Els drets dels membres de l’Associació:
9.1.- Sempre que es pugui, assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
9.2.- Escollir o ser escollit pels llocs de representació o per exercir càrrecs directius.
9.3.- Exercir la representació que se’ls confereixi en cada cas.
9.4.- Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l’Associació, d’acord amb les normes legals i estatuàries.
9.5.- Exposar a l’Assemblea i a la Junta Directiva tot el que consideri que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’Associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
9.6.- Sol·licitar explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta Directiva o d’altres grups de l’Associació, de qualsevol document o acció de la mateixa, bé per escrit o sol·licitar-ho en viva veu en les Assemblees o reunions.
9.7.- Ser escoltats prèviament com a dret a la defensa en l’adopció de mesures cautelars.
9.8.- Rebre informació sobre les activitats de l’Associació, pels mitjans que aquesta disposi.
9.9.- Fer us dels serveis comuns que l’Associació estableixi o tingui a la seva disposició.
9.10.- Formar part dels grups de treball.
9.11.- Posseir un exemplar dels estatuts. Qui ho sol·liciti en paper se li proporcionarà una còpia perquè aquesta persona pugui fer fotocòpia i retornarà el document que li va ser entregat per aquesta Associació o bé si ho sol·licita via telemàtica se li podrà enviar per internet.
9.12.- Consultar els llibres de comptes i actes que tingui aquesta Associació.
Article 10.
Els deures dels membres de l’Associació:
10.1.- Comprometre’s amb les finalitats de l’Associació i participar sempre que es pugui o es desitgi, en la mesura de les seves possibilitats.
10.2.- Complir la resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatutàries.
10.3.- Complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l’Associació.
CAPÍTUL IV. DE LA PÈRDUA DE LA CONDICIÓ DE SOCI.
Article 11.
Els socis informaran en qualsevol moment de la seva baixa voluntària en l’Associació. Aquesta petició haurà de realitzar-se de paraula, per escrit o per mitjans telemàtics, dirigida a qualsevol membre de la Junta Directiva.
Article 12.
Els socis podran ser donats de baixa de l’Associació per alguna de les següents causes:
12.1.- No complir les obligacions estatutàries, així com una falta de respecte en el llenguatge a la resta d’associats/es.
12.2.- Quan existeixi incompliment greu dels estatuts i del present reglament, a criteri de la Junta Directiva.
12.3.- Les sancions corresponents poden anar des d’una amonestació fins a l’expulsió de l’Associació, segons el que estableixi la Junta Directiva.
CAPÍTOL VI. DE L’ASSEMBLEA GENERAL.
Article 13.
L’Assemblea General quedarà vàlidament constituïda sigui el que sigui el número d’associats presents. Els acords es prenen per majoria simple de vots dels socis presents. Excepte en els casos que els estatuts requereix altres majories, per als acords que aquests mateixos estatuts contemplen.
Article 14.
L’Assemblea General estarà presidida pel president de l’Associació.
El president tindrà les següents funcions:
- Donar el torn de paraules sol·licitades sobre un tema.
- Sotmetre a votació els punts de l’ordre del dia.
- Posposar la reunió, dividir-la en comissions o donar recessos.
- Interpretar els estatuts i el present reglament i solucionar tots aquells dubtes reglamentaris.
Article 15.
L’ordre del dia és realitzat pel President, escoltada la Junta Directiva i les peticions dels socis. L’ordre del dia serà enviat a tots els socis amb una antelació mínima de 2 a 15 dies abans de la celebració de l’Assemblea General.
Article 16.
Les qüestions plantejades que es porten a l’Assemblea General, hauran de presentar-se amb una antelació, entre 2 i 15 dies abans de la data de la celebració de l’esmentada Assemblea.
Les qüestions plantejades hauran d’estar presentades per un soci que actuarà de proponent i hauran d’estar secundades per un mínim de 15 socis. Les presentades per la Junta Directiva no necessitaran aquest requisit.
Article 17.
Les esmenes presentades per part dels socis a les qüestions plantejades no han de suposar en cap cas una negativa directa a la qüestió presentada. L’esmena serà incorporada al text si el proponent l’accepta.
Article 18.
Només el proponent d’una qüestió plantejada té dret a rèplica al final del debat.
Article 19.
El temps màxim d’exposició durant l’Assemblea serà de 15 minuts, llevat de la presentació d’informes per part de la Junta Directiva i aquells temes de interès, a criteri del president.
Article 20.
Les qüestions d’informació són aquelles que s’utilitzen per aclarir, sol·licitar informació puntual o explicar un punt i s’escoltaran a criteri del president.
Article 21.
Tots els acords de l’Assemblea General es prendran per majoria absoluta en primera votació i simple en la segona, excepte en els casos establerts en els estatuts i en el present reglament. En cas de que existeixi empat després de la tercera votació, prevaldrà el vot de qualitat del president.
CAPÍTOL VII. DEL PROCÉS ELECTORAL.
Article 22.
En cas de realitzar-se eleccions a càrrecs podran concorre a les mateixes qualsevol soci de l’Associació amb dret a vot.
Article 23.
A tal fi es constituirà una Taula Electoral formada pel soci de més edat i els dos de menor edat, actuant un d’aquests com a secretari de la Taula. En qualsevol cas, els membres de la Taula Electoral no podran concorre a cap càrrec. La Taula Electoral realitzarà el recompte i aixecarà acta del procés, incorporant-se aquesta a l’acta de l’Assemblea.
Article 24.
Els candidats a càrrecs podran presentar programa electoral, garantint el temps suficient d’exposició de cada un dels programes, com a màxim 15 minuts.
Article 25.
Les votacions seran secretes i es realitzaran en les paperetes que faciliti la Taula Electoral.
Article 26.
Les candidatures seran tancades, resultant elegits aquells que obtinguin la majoria absoluta de vots en primera votació i la majoria simple en segona. En cas d’empat, es repetiran les votacions fins arribar a una majoria simple d’una de les candidatures.
CAPÍTOL VIII. DE LA JUNTA DIRECTIVA.
Article 27.
27.1.- La Junta Directiva convocada prèviament pel president o per la persona que el substitueixi, es reunirà en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin. Desitjable una vegada al mes.
27.2.- Es reunirà en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter, el President o bé si ho sol·licita la majoria simple de la Junta Directiva.
Article 28.
28.1.- La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació mínima de 2 die i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres. Excepte en les situacions de màxima urgència, que es podrà convocar sense el termini mínim de dies, però sí s’ha de complir el quòrum sol·licitat.
28.2.- L’assistència del President o Secretari o les persones que els substitueixin serà necessària sempre.
Article 29.
La Junta Directiva podrà incorporar, per les necessitats de l’Associació, a nous vocals a les tasques de la mateixa, funcionant aquests de forma interina fins que no siguin ratificats per l’Assemblea General.
CAPÍTOL IX. DE LA DISSOLUCIÓ.
Article 30.
En cas de dissolució de l’entitat, la Comissió Liquidadora estarà composta per La Junta Directiva i tres socis elegits en reunió de l’Assemblea General.
Article 31.
L’haver resultant, si ho hagués, es destinarà a una associació del nostre entorn amb fins similars a la nostra.
CAPÍTOL X. DE LA REFORMA DELS ESTATUTS I DEL REGLAMENT DE RÈGIM INTERN.
Article 32.
La sol·licitud de la modificació d’estatuts o del present reglament podrà realitzar-se a iniciativa de la Junta Directiva o d’1/3 dels socis.
Article 33.
Perquè la modificació es dugui a efecte es requereix una majoria qualificada dels associats/ades presents o representats (S’exigeix el vot favorable, dels 2/3 dels vots, de la totalitat dels socis, amb independència de que estiguin presents o no).
Les votacions es poden prorrogar pel temps, que la Junta Directiva consideri necessari per a complir el requisit, que aquest mateix article exigeix.
Article 34.
La Junta Directiva procedirà a establir un període d’esmenes al text, les quals hauran de ser enviades a la Secretaria amb una antelació entre 2 i 15 dies abans de la data de la reunió i serà difosa a tots els socis.
Article 35.
En caso de reforma d’estatuts, les modificacions hauran de ser enviades de forma immediata al Registre d’Associacions perquè es procedeixi al canvi oportú.
Article 36.
Una vegada reformats els estatuts o el present reglament, en el seu cas, la Junta Directiva haurà de facilitar als socis els textos reformats.
A qui ho sol·liciti en paper se li proporcionarà una còpia perquè aquesta persona pugui fer fotocòpia i retornarà el document que li va ser entregat per aquesta associació o bé, si ho sol·licita via telemàtica se li podrà enviar per internet.
Terrassa, de Abril del 2.020
